Nya kort och mall till väska

Hejsan!

Ser att det finns önskemål om mall till väskorna jag gjort i förra inlägget. Jag hade själv ingen mall, utan fick förklarat hur man gjorde av Carina på Scrapateljen samt av Theresa Lundström, pysselgumman, som gjort en väska till Scrapateljen. Den är inte så svår alls att göra och riktigt rolig att pyssla ihop :) Jag har lite snabbt gjort en egen mall till väskans vikning, locket behöver ingen mall.

Man tar ett papper, mönstrat eller cardstock, som är 30x30 cm och bigar det i nio rutor som är 10x10 cm vardera, sen bigar man enligt mallen nedan. När man har gjort det så sätter man ihop den med dubbelhäftande tejp till en "låda", jag har snyggat till två av lådans kanter med en bit matchande papper som jag vikt över kanten (för att dölja flera lager av papper som det blir på två sidor). Sen så skär man till ett lock som ska vara 10 cm brett. Hur långt det ska vara är en smaksak, men det ska täcka en liten bit av väskans baksida samt framsida. Jag har bigat en platt ovansida för att kunna fästa ett handtag. Är inte så bra på att förklara, men jag hoppas att det är till hjälp. Jag har använd en liten kardborrecirkel som stängning av locket.



Lite nya kort har det blivit sen 1 mars också, är med i en utmaning där det gäller att tillverka något varje dag under mars månad. Här är länken om ni vill se mer; http://challange.scrappa.net/#home 



















Mall på den här korgen hittar du här: http://nettantrollet.wordpress.com/2010/03/31/en-enkel-korg/


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så mycket härlig inspiration på din blogg.

Blev sugen på att testa väskorna. Har knåpat ihop några efter din mall.

Självklart har jag länkat till dig på min blogg.



/Gunilla

2011-04-25 @ 19:14:19
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0